За майже рік, розтрати на зимовому утриманні доріг Черкас не встановили
Утримання доріг в Черкасах в минулий осінньо-зимовий період видалося чи не найскандальнішим.
Місцеві та національні ЗМІ майоріли повідомленнями про відкриття кримінальних справ, розтрату бюджетних коштів на прибиранні “міфічного снігу”. Тема прибирання “неіснуючого снігу” використовується і в ході політичної боротьби на цьогорічних виборах мера.
За весь період минулого сезону утримання автодоріг в осінньо-зимовий період було витрачено близько 11 млн. грн. Оскільки серйозних снігопадів за сезон не було — це дало благодатний грунт для “народного обурення” та маніпуляцій, які щедро підігрівалися ЗМІ. При цьому практично не зверталася увага на те, що зимове утримання автошляхів — це далеко не лише прибирання снігу. Важливою його складовою є оброблення дорожнього покриття проти утворення ожеледиці. Нагадаємо, що в Черкасах для цього використовують технологію обробки автошляхів спеціальним рідким реагентом. Його використовують як перед снігопадами так і для боротьби з ожеледицею.
В результаті суспільного резонансу, були повідомлення про відкриття кримінальних проваджень. Зокрема в грудні 2019 було відкрито провадження за ч. 3 ст. 191 ККУ (розтрата, привласнення коштів). В судовому реєстрі знаходимо лише одну ухвалу по даній справі. І стосується вона проплати 2,8 млн. грн. за утримання автошляхів в листопаді 2019 року. Суд тоді надав доступ до документації яка стосується надання відповідних послуг підрядником. Реагуючи на суспільний резонанс, ще в грудні 2019 року Начальник управління вуличної інфраструктури Сергій Отрешко надав вичерпні пояснення. Тоді, внаслідок своєчасної обробки автошляхів реагентом вдалося уникнути значного зростання аварійності внаслідок ожеледиці.
Також підрядною організацією надавалися підтверджуючі дані щодо виконаних робіт та їх об'ємів, які фіксуються в режимі реального часу за допомогою системи відстеження, що встановлені на кожній одиниці техніки. Відтак, підозри за розтрату коштів правоохоронцями не оголошувалися.
З березня 2020 року розслідувалося провадження за ч. 2 ст. 367 ККУ (службова недбалість). Воно вже не стосується листопадового періоду утримання автодоріг, яке дійшло до національних ЗМІ. Тут мова про обробку автошляхів технологічними реагентами в періоди з 11 по 14 та з 23 по 26 грудня 2019 року. Згідно обвинувального акту, заступник директора департаменту ЖКК допустив службову недбалість та прийняв роботи з обробки автодоріг вартістю 900 тис. грн., у вказані періоди, в той час коли, на переконання слідства, такої потреби не було. Зараз обвинувальний акт передано до суду.
Сторона захисту по цій справі вини підозрюваного не визнає та наполягає на правомірності дій, відповідно до фактичних погодних умов.