В Черкасах сипляться нові капітальні дороги
В Черкасах сипляться нові дороги які знаходяться на багаторічній “гарантії”. Міська влада веде претензійну роботу, а обвинувальні акти по кримінальних справах поки не передаються до суду.
Одним з головних пріоритетів мера Черкас Анатолія Бондаренка, відразу після обрання, було оголошено тотальний ремонт міських автошляхів. Сьогодні на реальних прикладах вже можна побачити ефективність реалізації зазначеного пріоритету — договори не виконані в повному обсягу, новозбудовані автошляхи сипляться, гарантійні вимоги не виконуються.
Смілянська від “Літака” до аеропорту.
Тендер на капітальний ремонт вулиці Смілянської протяжністю 2,2 км. в червні 2016 року виграв ТОВ “Главшляхбуд” з ціновою пропозицією у 28,92 млн. грн. В грудні 2016 року з цим підрядником укладено угоду на проведення додаткових робіт по об'єкту вартістю 8,445 млн. грн. Відтак загальна вартість договорів по ремонту даного об'єкту склала 37,362 млн. грн. З врахуванням всіх додаткових угод які відтерміновували завершення робіт по об'єкту, вони мали були завершені до кінця 2018 року.
Основні роботи по капітальному ремонту дорожнього полотна були проведені в серпні-жовтні 2016 року. Витрати по об'єкту у розрізі років виглядали наступним чином: 2016 рік — 31,019 млн. грн.; 2017 рік — 2,705 млн. грн.; 2018 рік — 1,5 млн. грн. Всього з міського бюджету було витрачено 35,224 млн. грн.
Вже через рік, в жовтні 2017, після капітального ремонту дорожнього полотна на ньому почали з'являтися ями та вибоїни. При цьому строк гарантійного терміну експлуатації даної дороги, згідно договору, спливає у 2026 році.
Наявність ям та вибоїн не завадила замовнику в квітні 2018 перерахувати підряднику ще 1,5 млн. грн. В травні 2018 наслідками роботи підрядника по об'єкту вже зацікавилися правоохоронці і почалося розслідування провадження за фактом розтрати та привласнення коштів бюджету міської громади.
В травні 2018 року підрядник відфрезерував найбільш пошкоджені частини дорожнього полотна. Наново вони були заасфальтовані лише восени того ж року. Одна ділянка поблизу Автовокзалу залишилася неасфальтованою після фрези до цього часу (тобто рік).
Окрім того на сьогоднішній день дорожнє полотно вкрито вже новими ямами та вибоїнами.
За даними прокуратури та слідчого управління ГУНП в Черкаській області, розслідування по кримінальному провадженню триває, справа до суду не передавалася. Інші подробиці ходу справи не повідомлялися з посиланням на таємницю слідства.
Окрім того, прокуратура в інтересах міської ради, намагалася через Господарський суд області в квітні цього року стягнути з ТОВ “Главшляхбуд” 1,73 млн. грн. Це сума яка включала 1 млн. грн. неповернутих підрядником коштів бюджету, на які не були здійснені роботи по даному об'єкту та штрафні санкції і пені. Позов прокуратури судом було залишено без розгляду.
Чорновола від Бидгощської до проспекту Хіміків.
Тендер на капітальний ремонт вулиці Чорновола протяжністю 1,9 км. в квітні 2016 року виграв ТОВ “Главшляхбуд” з ціновою пропозицією у 24,412 млн. грн. В листопаді 2016 року на об'єкт передбачили ще 1,437 млн. грн. за прямою угодою, а в грудні цього ж року 4,008 млн. грн. на додаткові роботи. Відтак загальна вартість договорів по ремонту даного об'єкту склала 29,857 млн. грн. З врахуванням всіх додаткових угод які відтерміновували завершення робіт по об'єкту, вони мали були завершені до кінця червня 2018 року.
Основні роботи по капітальному ремонту дорожнього полотна були проведені в протягом літа та осені 2016 року. Витрати по об'єкту у розрізі років виглядали наступним чином: 2016 рік — 26,512 млн. грн.; 2017 рік — 1,234 млн. грн.; 2018 рік — 0,597 млн. грн. Всього з міського бюджету було витрачено млн. Грн. 28,343 млн. грн.
В травні 2018, за результатами звернення міського голови до поліції, відкрито кримінальне провадження за фактом розтрати та привласнення коштів.
На сьогоднішній день на відремонтованій ділянці подекуди з'являються дрібні вибоїни.
Строк гарантійної експлуатації спливає у 2026 році. В господарському суді з грудня 2018 на розгляді перебуває справа про повернення 0,597 млн. грн. за фактично невиконані роботи по об'єкту.
Благовісна від Грушевського до Можайського.
Тендер на капітальний ремонт вулиці Балаговісна протяжністю 1,8 км. в липні 2016 року виграв ТОВ “Главшляхбуд” з ціновою пропозицією у 17,81 млн. грн. В грудні 2016 року на об'єкт передбачили ще 7,226 млн. грн. по додаткових роботах. Відтак загальна вартість договорів по ремонту даного об'єкту склала 25,036 млн. грн. З врахуванням всіх додаткових угод які відтерміновували завершення робіт по об'єкту, вони мали були завершені до кінця червня 2017 року.
Основні роботи по капітальному ремонту дорожнього полотна були проведені восени 2016 року. Витрати по обєкту у розрізі років виглядали наступним чином: 2016 рік — 24,953 млн. грн.; 2017 рік — 1,304 млн. грн. Всього з міського бюджету було фактично витрачено 26,257 млн. грн.
В травні 2018 фактичним оглядом дороги встановлено пошкодження дорожнього полотна у вигляді вибоїн, а строк гарантійного терміну експлуатації спливає в 2029 році. Було розпочато кримінальне провадження за фактом розтрати бюджетних коштів.
За інформацією міської ради підряднику була направлена претензія щодо просідання люків оглядових колодязів. Також в господарському суді з грудня 2018 на розгляді перебуває справа про повернення 0,643 млн. грн. за фактично невиконані роботи по об'єкту.
Сумгаїтська від Одеської до межі міста.
Тендер на капітальний ремонт вулиці Балаговісна протяжністю 3 км. в листопаді 2016 року виграв ТОВ “Главшляхбуд” з ціновою пропозицією у 47,364 млн. грн. В грудні 2017 року на об'єкт передбачили ще 9,052 млн. грн. на додаткові роботи (реконструкція клеверної розв'язки 0,4 км.) Відтак загальна вартість договорів по ремонту даного об'єкту склала 56,416 млн. грн. З врахуванням всіх додаткових угод які відтерміновували завершення робіт по об'єкту, вони мають бути завершені до кінця грудня 2019 року. Роботи по клеверній розв'язці мали були завершені до кінця 2018 року.
Основні роботи по капітальному ремонту дорожнього полотна були проведені весною 2017 року (по клеверній розв'язці у грудні). Витрати по об'єкту у розрізі років виглядали наступним чином: 2017 рік — 45,258 млн. грн.; 2018 рік — 4,908 млн. грн. Всього з міського бюджету витрачено 50,166 млн. грн. Гарантійний термін експлуатації спливає в 2029 році.
З кінця травня 2017 року розслідується кримінальне провадження за фактом розтрати та привласнення бюджетних коштів по даному об'єкту. За даними слідства, службові особи ТОВ “Главшляхбуд” спільно з представниками ТОВ “Центрдорресурс” здійснили привласнення коштів в сумі 8,393 млн. грн.
На сьогоднішній день також роботи на клеверній розв'язці не завершені (на частині розв'язки відфрезеровано дорожнє полотно і не покладено новий асфальт). А міська рада через суд намагається стягнути кошти у розмірі 3,276 млн. грн. які були перераховані на виконання цих робіт.
До написаного.
За даними відповідей на наші запити до міської ради, виконання повного обсягу робіт, передбачених проектною документацією, на всіх зазначених об'єктах не завершено, об'єкти в експлуатацію не введені. Згідно умов договорів за дефекти, зумовлені неякісним виконанням робіт відповідає ТОВ “Главшляхбуд”.
За інформацією слідчого управління ГУНП в Черкаській області, кримінальні провадження по даних об'єктах об'єднані та проводиться розслідування, призначено низку експертиз. Більш докладної інформації не було надано з посиланням та таємницю слідства.
За даними реєстру судових рішень, за час розслідування запобіжні заходи службовим особам ТОВ “Главшляхбуд” та іншим фігурантам проваджень не обиралися.
Сума коштів яку отримало ТОВ “Главшляхбуд” по даних об'єктах і не виконало роботи складає 5,516 млн. грн. Нині міська рада поки безуспішно намагається їх повернути.
ТОВ “Главшляхбуд” має статутний капітал в 1 тисячу гривень, власником значиться житель Корсунь-Шевченківського району Олег Шпутенко.
ТОВ “Центрдорресурс” з пакетом акцій у 15% фактично контролює ПРАТ “Черкаський АБЗ” (50% акцій належить місту) та має політичну і інформаційну підтримку опонентів міського голови. Кінцевими бенефеціарами товариства є Юлій Бройде, Олег Перетяжко - зареєстровані в столиці та Іван Ковальов з пропискою в Донецьку.