Люстраційний комітет висловив своє "Фе" Народній Раді, губернатору та його заступнику
Люстраційний комітет висловив обурення з приводу ситуації яка склалася довкола призначення начальника обласного управління сім’ї, молоді і спорту. На дану посаду в кулуарний спосіб намагаються провести Максима Зеленського. Останній є давнім соратником заступника губернатора Віталія Коваля.
«Черкаський громадський люстраційний комітет хоче привернути увагу громадськості до проблеми призначень в Черкаській області! Так, щойно нам стало відомо, що до Міністерства сім’ї, молоді та спорту направлене подання на затвердження одного з претендентів на посаду начальника галузевого управління – Максима Зеленського. Просимо зауважити, що вибір кандидатури відбувався не за конкурсною процедурою, а затвердженням рішення Народної ради. Це, на наш погляд, є порушенням принципів відкритості, прозорості, професійності, якими би мала керуватися нова влада. Ми неодноразово зверталися до Голови ОДА Юрія Ткаченка та його заступника Віталія Коваля із вимогою застосовувати до нових призначень положення ст. 4 Закону України «Про державну службу» та конкурсні процедури, визначені у постанові КМУ № 169 від 15 лютого 2002 р. із введенням в конкурсну комісію предстаників громадськості та ЗМІ. Отримавши розуміння і підтримку на словах, ми так і не отримали офіційної відповіді, натомість бачимо дії, які суперечать обіцяному. Законні і зрозумілі процедури підміняються незрозумілими принципами відбору, який здійснюється не уповноваженими на це органами і радами, без чітко сформульованих критеріїв відбору, без відповідних фахових оцінок досвіду та діяльності кандидатів. Більше того, громадськість обмежується в інформації щодо кадрових призначень на керівні посади структурних підрозділів облдержадміністрації. Так, запрошений на останнє засідання Народної ради представник нашого комітету – Наталка Вернидуб – не була попередньо навіть повідомлена, які саме кандидатури і на які посади мають бути розглянуті.
У зв’язку з цим, ми заявляємо наступне:
1. Представники Черкаського громадського люстраційного комітету не братимуть участі у роботі Народної Ради, залишаючи за собою можливість спостерігати за її роботою.
2. Очільники ОДА мають дати чітку офіційну відповідь, за якими принципами будуть відбуватися призначення. Інакше ми залишаємо за собою право звертатися до суду, оскільки минув місяць із дня подачі нами офіційного звернення.
3. В разі, якщо Народна рада і надалі відіграватиме вирішальну роль в кадрових призначенням, перевірятиме, оцінюватиме та кандидатури на призначення, просимо оголосити критерії формування цієї ради, її точний чисельний та поіменний склад, вичерпний перелік повноважень та опис процедури розгляду та оцінки кандидатів на різні посади (включно зі термінами, критеріями відбору та шляхами оприлюднення інформації для громадськості та претендентів на посади).
4. Ми, спільно із нашими колегами з Києва, звернемося до Міністерства сім’ї, молоді та спорту, а згодом і до інших міністерств із пропозицією затверджувати лише кандидатури, які пройшли прозорі і зрозумілі громадськості процедури відбору на місцях.
Закиди Люстраційного комітету в даній конкретній ситуації цілком слушні. Однак правди ради потрібно сказати, що питання виникли по даному конкретному призначенню, в той же час на Черкащині відбулося більше ніж достатньо суперечливих призначень. На які Люстраційний комітет не реагував. Тому таку «гірзну» заяву Люстраційного комітету очевидно варто сприймати як зацікавленість інших претендентів на високу посаду в управлінні.
Також варто додати, що як Народна Рада так і так званий Люстраційний комітет не виконали своїх функцій, а стали елементом політичної гри та боротьби.