Депутати не розбираючись в проблемах аеропорту ухвалили його "розвиток" на 600 млн.

Депутати не розбираючись в проблемах аеропорту “Черкаси” ухвалили програму його розвитку на 615 млн. грн.

Програму підтримало 37 депутатів Черкаської обласної ради. 

Представники всіх фаркцій дали в сумі достатню кількість голосів щоб ухвалити програму підтримки розвитку летовища на 2022-2024 роки (результати поіменного голосування можна подивитися за посиланням ст. 86). 

Розробником документу виступав Департамент інфраструктури Черкаської ОДА. Для її реалізації та повноцінного відновлення авіаперевезень необхідно 615 млн. грн., більшу половину з яких планують освоїти в 2022 році. Фінансування програми передбачає залучення коштів державного та обласного бюджетів. 

В сесійній залі питання ухвалення програми не викликало особливої дискусії. Звернула увагу на себе лише позиція депутата обласної ради, екс-голови облради, екс-очільника ОДА Олександра Вельбівця, який не розділяв загального оптимізму, при розгляді цього питання порядку денного. Тому ми взяли в нього більш розгорнуті коментарі з цього приводу. 

Нагадаємо, з липня 2018 року триває ремонт злітно-посадкової смуги на який витрачено близько 129 млн. грн. До цього часу вона не здана в експлуатацію, кінцевий термін завершення робіт визначений до кінця 2021 року, а вже на реконструйованій смузі є візуальні тріщини, а її несуча спроможність викликає багато запитань

- В цілому я підтримую програму розвитку аеропорту. Я за розвиток аеропорту, я за те, щоб він реально працював за своїм функціональним призначенням, але не так щоб пять разів реалізовувати один проект щоб з нас сміялася вся країна, як з собівартості робіт так і з управлінсько-політичних рішень. Сьогодні ніхто не хоче вникнути в чому сутність проблем аеропорту і з чого ростуть ці проблеми. Натомість нам пропонують, а давайте ми по-новому закрутимо цей проект, давайте по-новому 600 мільйонів. Я такої, вибачте, афери, причому з серйозними обличчями - це все пропонується, не бачив, - почав пояснювати свою позицію Олександр Вельбівець.

На переконання народного обранця, передусім варто питати за реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту. 

- По технічному стану злітно-посадкова смуга аеропорту була одна з найкращих серед малих аеропортів і на переконання експлуатаційників аеропорту не потребувала такого глибокого рівня реконструкції асфальтного покриття. Після “реконструкції” в мене питання до правоохоронців, експертних інституцій які давали висновки на вже завершену злітно-посадкову смугу.

Як так сталося, що перший проект передбачав виконання комплексу робіт які дозволяли приймати "Аіrbus" і "Boeing", а після їх проведення надаються позитивні експертні висновки, що все зроблено красиво, але чомусь понижено клас смуги? Якщо немає порушення виконання проектних завдань то чому ми не можемо приймати літаки найпоширенішого класу? Хто приховує реальний стан речей, а кримінальна справа яка розслідується вже кілька років не передається до суду? - такі незручні питання публічно ставить Олександр Вельбівець. 

Імовірна корупційна складова.

- Коли я був в статусі голови обласної ради, в мене ще тоді виникла така думка, що ніхто насправді не вбачав комплексну реконструкцію аеропорту і повернення його у активне економічне підприємство, яке буде працювати за своїм головним функціональним призначенням.

Сама ідея реконструкції злітно-посадкової смуги належала на той час очільнику ОДА Юрію Ткаченку та його заступнику Сергію Овчаренку. Замовником робіт виступав Департамент капітального будівництва ОДА. Її можна було розширить, але не лізти аж до самого дна. Це б здешевило сам проект, друге питання — ідея в реконструкції злітно-посадкової смуги була інша, і там корупційна складова, треба було зробити те, що вигідно підряднику, - констатує Олександр Іванович. 

За фактом привласнення, розтрати коштів в особливо великих розмірах, НАБУ розслідувало імовірне безпідставне зростання вартості кошторису реконструкції злітної смуги з 80,4 млн. грн. до 128,9 млн. грн. Їх детективи, в діях посадовців Черкаської ОДА ознак кримінальних правопорушень які підпадають під підслідність НАБУ не встановили

Нині розслідування здійснює Слідче управління ГУНП в Черкаській області, а судом задоволено клопотання про продовження досудового розслідування. 

Основне збільшення вартості проекту здійснено за рахунок збільшення вартості георешітки в майже 4,5 разів. Разом з тим судова товарознавча експертиза не змогла встановити вартість фактично використаної на реконструкції георешітки.