Черкаські тролейбусники на межі бунту.

Ситуація на комунальному підприємстві «Черкасиелектротранс» доходить, як кажуть, до точки кипіння. Постійні боргування заробітної платні, масові скорочення працівників, нелюдські умови праці наштовхують працівників на бажання позбутися керівника-регіонала Петра Кучера, який мало того, що довів підприємство своїм господарюванням «до ручки», то ще й, як кажуть люди, постійно їх залякує.

Минулого тижня працівників повідомлено про те, що посади 102 кондукторів скорочено. Офіційно посади хочуть назвати по-іншому: кондуктор-контролер, однак за штатним розписом їх буде вже 75 (!), тобто на 27 працівників менше.

Нині підприємство умудряється працювати без посади головного інженера. Через особисту неприязнь новий керівник скоротив інженера разом з посадою. Диву даємося, як таке велике підприємство зі специфічною механізацією може обходитись без головного інженера?

Та, очевидно, у Петра Семеновича може бути все…

Не задумуючись, керівництво списує «ходові» тролейбуси. Нещодавно визрів цілий скандал: комісія з міськвиконкому прийшла перевірити технічний стан тролейбуса, який підлягає списанню. Яке ж було їхнє здивування, коли перевіряючі дізналися, що тролейбус «на лінії», тобто перевозить черкащан. Кажуть, перевіряючі довго сварилися… Але замість того, щоб покарати нечесного керівника, примусили пригнати тролейбуса, будь-що знайти у нього технічні несправності та списати на металобрухт. Отак розпродуються машини, у які можна вкласти 5-7 тисяч гривень і вони продовжуватимуть слугувати черкащанам, а продадуть їх у робочому стані та за копійки. Нових же тролейбусів, як ви знаєте, від міської влади не можна дочекатися вже багато років, хоча вона обіцяє оновлення Тролейбусного парку з року в рік.

Керівництво «Черкасиелектротрансу» постійно залякує працівників. Днями, не криючись, на зборах недвозначно людям сказано: хто підпишеться за страйк — роботи не бачитиме. Крім того, люди скаржаться, що на них діють ще й шляхом обману. До кількох водіїв після зміни, коли ті вже були вкрай стомлені, підійшли «посланці» від «начальства» та попросили підписатися. «За що?» — питали люди. «Проти скорочень», — відповіли ті. Таким чином ті працівники, які підтримували страйковий комітет, шляхом обману засвідчили свою відмову. Отакі методи керівника підприємства, який за два роки уже шостий за ліком.

Нам розповіли працівники, терпець яким уже увірвався, але вони все ж бояться назвати своє прізвище, щоб не залишитися бодай без такої роботи, й про інші «нелюдські» методи Петра Кучера.

На всю зиму горе-керівник відімкнув у ремонтному цеху опалення. Слюсарі змушені були при -2, -3 ремонтувати тролейбуси, до металевих частин яких просто примерзали руки. Слюсарі як могли грілися поблизу «буржуйок», заробляючи собі купу болячок. Через розмерзання система опалення вийшла з ладу, полопали труби, у деяких місцях їх уже вирізали на брухт. Отак зекономив директор на копійки, а збитків наробив на мільйони.

Та це ще не всі «новації» від директора. За його вказівкою «відрізали» світло у оглядовій канаві (де ремонтуються тролейбуси). Чи можете ви уявити ті умови, в яких тепер той ремонт відбувається: у напівмороці, нічого не бачачи, ремонтник може «добряче» травмуватися. Та кому до того є діло?

Люди не мають гарантій соціального забезпечення. Скорочують направо і наліво не за законом, а на власний розсуд. Коли керівництво «напартачило» звіти перед «Соцстрахом», бо записували працівникам у табель неповний робочий день, то усі відшкодування тоді теж здійснили з кишень людей.

Бідкаються і слюсарі, яких хочуть перевести на зарплату від виробітку. А коли вони будуть противитися, директор натякнув, що звільнить усіх та набере нових, чи ж велике діло? Він нібито казав що вже так робив, коли очолював Автобусний парк. Але, певно, він не знає, які виклики підприємство має, коли приходять «зелені» спеціалісти, які, як то кажуть, «шини не нюхали».

Коли трапилася аварія по вул. Можайського (зірвало лебьодку) і через технічну несправність тролейбус зіштовхнувся з автомобілем, усі збитки директор переклав на чергову зміну, яка не винна у тому, що тролейбуси роками не ремонтуються. Однак 16 тисяч гривень лягли на плечі рядових працівників.

Все свідчить про те, що підприємство навмисне доводиться до банкрутства, аби потім його хтось із «потрібних» людей міг задарма приватизувати.

Попередній керівник Андрій Наумчук зміг за півроку вивести «Черкасиелектротранс» з кризи. Тоді підприємство позбулося боргів. Однак Наумчук перейшов на роботу у міськвиконком, а Кучер, якого призначили на його місце, довів організацію «до ручки».

Але директор Петро Кучер не забуває про свої «шкурні» питання. На території Тролейбусного парку перебувають 7 його особистих автобусів «Вольво». За оренду платиться символічна сума, близько 250 грн. на місяць. Автобуси чекають свого часу… А тролейбуси, очевидно, вже не дочекаються, коли не зміниться керівництво…

Не маючи більше змоги терпіти утиски та погрози, працівники «Черкасиелектротрансу» планують найближчим часом провести збори та поставити питання щодо звільнення директора, який їх не влаштовує, - повідомляє інтернет-ресурс "Про головне".

Останні новини