Через бізнесові розбірки в Черкаському районі блокували маршрутні автобуси
Сьогодні зранку в Черкаському районі, поблизу села Руська Поляна через бізнесові розбірки двох перевізників було заблоковано проїзд автодорогою.
Близько п'ятидесяти жителів села Руська Поляна (прихильники одного з перевізників – ред.) перекрили проїжджу частину до в'їзду в село. Зокрема, як повідомляє УНН-центр люди незадоволені якістю та вартістю пасажирських перевезень і вимагають зниження ціни на проїзд. Заблоковано було п’ять маршрутних автобусів. Заспокоювати мітингувальників мали прибути представники сільської та районної влади.
Суть конфлікту криється в тому, що за «хлібні» маршрути (наприклад №162 Руська Поляна – Червона Слобода який проходить через м. Черкаси) ведуть боротьбу два перевізника – колишній ФОП Плохута О.І. (обслуговує напрямок 7 років) та новий з яким Черкаська РДА уклала договір «Сервіс-Авто-2005». По факту ж на маршруті працює транспорт обох перевізників.
В хід ідуть різні методи, застосування інформаційних приводів у ЗМІ, а тут вже й блокування маршруток конкурента. Прихильники старого перевізника навіть діяли за формулою «бджоли проти меду». Очевидно, що важко знайти пасажирів які б сказали, що хочуть меншу кількість маршрутних таксі на своєму маршруті. Однак у ЗМІ візит «обурених черкащан» до конкурсної комісії РДА подавався саме так.
. – На маршруті зараз 12 автобусів, вони ганяються один за одним, так їздити не можливо, – обурюються пасажири. Вони вимагали від конкурсного комітету залишити колишнього перевізника, - повідомляло видання Інфоміст 24 вересня коли прихильники старого перевізника прийшли на засідання конкурсної комісії. Засідання тоді не відбулося через відсутність кворуму.
На фото обурені черкащани які вимагають зменшити кількість маршруток на маршруті (а прямо кажучи прибрати одного з перевізників)
У серпні 2013 року Черкаська РДА оголосила відкритий конкурс на приміський автобусний маршрут № 162 «с. Червона Слобода – с. Руська Поляна» та № 124 «м. Черкаси – с. Яснозір’я». Тоді до участі в конкурсі допустили двох перевізників-претендентів: ФОП Плохуту О.І. та ТОВ «Сервіс-Авто-2005». За результатами конкурсу, проведеного 9 січня 2014 року, перемогу здобув учасник-претендент ФОП Плохута О.І. з кількістю балів 36,54. ТОВ «Сервіс-Авто-2005»набрало на 5,72 бали менше, тобто 30,82. 14 вересня Черкаською райдержадміністрацією укладено угоди на приміському автобусному маршруті №162 «с. Червона Слобода – с. Руська Поляна» та №124 «м. Черкаси – с. Яснозір’я» з перевізником ТОВ «Сервіс-Авто 2005». Черкаська РДА при цьому керувалася рішенням вищого арбітражного суду Києва. Але згідно умов договору, ФОП Плохуту О.І. за 30 днів мали попередити про скасування договору. І тільки після цього укладати тимчасовий договір із “Сервіс-Авто-2005″. Але цього зроблено не було.
Як повідомили листом в нашу редакцію прихильники старого перевізника, засідання конкурсної комісії таки відбулося 28 вересня і воно підтвердила право на маршрут за новим перевізником «Сервіс-Авто-2005», що і обурило скаржників.
- Громада вимагала скасувати рішення конкурсного комітету щодо визнання переможцем конкурсу ТОВ «Сервіс-Авто-2005» і залишити перевізника ФОП Плохуту О.І., яка вже сім років перевозить людей на 162 маршруті. Люди задоволені цим перевізником, і її працівниками (кондукторів та водіїв вони знають поіменно), було зазначено, що їх дітей до школи завжди підвозили безкоштовно, - йдеться в листі в редакцію.
Блокування маршруток завершилося коли приїхали представники влади, про це повідомила нам у коментарі представник протестувальників Андрієнко Лідія Михайлівна.
- Ми як громада проти нового перевізника якого нам навязують. Ви знаєте які в нас суди і яка влада, ми не довіряємо судам, нам не потрібен цей перевізник. Завтра має знову відбутися засідання конкурсної комісії і буде вирішуватися це питання. Якщо до нас недослухаються, то це лише початок, ми жителі села знаємо добре ФОП Плохота О.І. і виступаємо щоб саме він надавав нам послуги з перевезення, а не призначений у корупційний спосіб новий перевізник, - пояснила у коментарі Лідія Михайлівна.
Ми не суд і не є істинною в останній інстанції, але неозброєним оком помітна боротьба двох перевізників за суто бізнесові інтереси, при цьому в цю боротьбу втягуються представники громадськості, жителі села. Очевидно, що в даному конфлікті мають розбиратися і вирішувати хто правий а хто ні – суди. Очевидно і те, що не мають вони вирішуватися перекриттям дороги та блокуванням транспорту. А навіть до рішення судів, пасажири можуть спокійно самі вирішувати на яких маршрутках їздити. Хоча найкращим виходом в даній ситуації було б допустити обох перевізників - в режимі здорової конкуренції люди самі б обрали з ким краще.