Азот прорекламував свої тролейбуси, але коли вони вийдуть на маршрути невідомо
Стан в якому перебувають тролейбуси білоруського виробництва, які два роки тому закупив «Азот» показали на підприємстві журналістам та депутатам. На сьогодні 8 з 15 тролейбусів вже пройшли технічне обслуговування на базі КП «Черкасиелектротранс».
Повний огляд та планове технічне обслуговування тролейбусів будуть завершені до кінця цього року, але це ще зовсім не гарантує їх швидкого виходу на маршрути міста та й взагалі невідомо чи вийдуть нові тролейбуси в місто. Головна проблема в тому, що ні депутати ні міський голова ніяк не можуть домовитися про форму передачі такої необхідної техніки місту. При цьому азотівським тролейбусам немає альтернативи, якщо дивитися з точки зору їх вартості та користі для міста.
– Спеціалісти КП «Черкасиелектротранс» надають послуги щодо підготовки транспорту до державного технічного огляду. Це потрібно для проведення в подальшому державної реєстрації, без чого тролейбуси попросту не мають права вийти на лінії, – пояснив директор з транспорту ПАТ «Азот» Валерій Макаренко.
Як пояснили під час огляду техніки журналістам та депутатам, на всі тролейбуси діє повна гарантія заводу-виробника, як на час проведення технічної експертизи, так і впродовж року-двох після їх виходу на лінії. Тролейбуси мають просторий пасажирський салон, зручні м’які крісла, низьку підлогу, наявні кондиціонери.
– Візуально тролейбуси перебувають у досить гарному стані. Щодо більш конкретних технічних моментів стосовно справності механізмів – тут мають дати відповідні технічні висновки експерти. Однозначно, що місту потрібні нові тролейбуси, я не кажу, що це будуть тролейбуси ПАТ «Азот». У конкурсі може взяти участь будь-яке підприємство, будь-яка фірма, - висловив свою позицію заступник міського голови, депутат міської ради Юрій Гончаров.
В свою чергу депутат міської ради Іван Сухарьков, який був ініціатором відкритого показу тролейбусів відзначив, що «Азот» буде брати участь у відкритому тендері, які оголосить місто на придбання тролейбусів.
– Ми – за чесні і рівні умови проведення тендеру. Це має бути прописано також і в тендерній документації, що готуватиме міськвиконком. Зокрема, щоб мали змогу взяти участь у такому тендері усі охочі. Зі свого боку на тендер ми внесемо такі пропозиції, які насправді будуть оцінені містом, – наголосив Іван Сухарьков.
Нагадаємо, тролейбуси були закуплені ще в 2012 році під вибори коли від «Азоту» балотувалася Валентина Жуковська. На цьогорічних виборах в рамках виборчого піару Валентина Жуковська заявила, що буде знайдено механізм передачі тролейбусів місту ще в цьому році. Вибори почесний президент ПАТ «Азот» програла та поїхала з міста, а тролейбусне питання залишилося не вирішеним.
Намагалися його вирішити вже після виборів міський голова та секретар з депутатською більшістю, але це більше мало піар-навантаження, а не конкретного вирішення питання. На сьогодні депутатською комісією з питань вирішення проблеми передачі тролейбусів було рекомендовано міському голові провести тендер.
Сам мііський голова Сергій Одирич пропонував замість тендеру створити спільне підприємство засновниками якого б стали КП «Черкасиелектротранс» та «Азот» через яке б і передали місту тролейбуси.
Загалом, можна констатувати, що вартість азотівських тролейбусів на сьогодні складає 1 млн. грн. за одиницю, що значно нища ціни нових тролейбусів – 3 млн. грн. Однак через відсутність передусім політичної згоди між міським головою та депутатським корпусом місто залишається без нових тролейбусів.
Проведення тендерної процедури в кращому випадку відтермінує вихід тролейбусів на 3-4 місяці як мінімум, також не виключено, що через судові позови інших учасників тендеру вирішення питання по факту може ще більше затягнутися.
Тому на сьогодні важко прогнозувати коли зявляться тролейбуси на вулицях міста і чи зявляться взагалі.






