Користувацький вхід

Цього року вперше прибираємо другорядні вулиці та провулки, - Андрій Бортник

Цієї зими складаються такі погодні умови за яких випадає досить велика кількість снігу. До цього ж снігопади є аномально інтенсивними. Окрім позитивного настрою сніг ставить непрості завдання і перед службами які утримують дороги міста.

Напередодні чергової хвилі снігопадів ми поспілкувалися і з підприємцем який утримує міські автошляхи на тему прибирання снігу. Оскільки вона стала топовою для пересічних містян.

Почнемо розмову з останнього потужного снігопаду, до якого міська влада виявилася не готовою.

Враховуючи такий потужний снігопад, потрібно було правильно визначити стратегію роботи, щоб спрацювати найбільш ефективно - в першу чергу ми забезпечили максимальне очищення основних транспортних артерій міста, там і працювала техніка. В інтенсивності снігопаду ми мабуть переконалися перші – оскільки побачили що після роботи техніки, минає півтори і таке враження, що навіть не прибирали. Тому в містян також могло скластися таке враження, але ми постійно викладали відео робіт, маршрути. Два дні снігопаду чистили головні вулиці, після того як він закінчився вдалося швидко привести основні дороги до вимог регламенту і стали чистити другорядні вулиці.

Ну напевно те, що роботи активно велися найкраще засвідчує стан доріг міста, ми не побачили накатів снігу, ожеледиці, як цього вдалося досягти за таких складних погодних умов?

Ще до снігопаду всі основні і не основні дороги які ми утримуємо згідно регламенту були оброблені реагентом, що дало можливість в ході снігопаду та після його завершення унеможливити утворення налипання чи утворення ожеледі. Це була головна фішка, але вона і показала свою ефективність. Снігопад закінчився і ми за добу привели дороги до регламентних вимог.

В перший день після снігопаду було багато розмов, що мало техніки працювало.

Насправді не проблема в техніці. Питання в тому, що місто має для себе визначитися яку суму коштів воно готове витрачати на прибирання. Ми підбираємо техніку під регламентні вимоги. Зараз вже в ході ліквідації наслідків снігопаду, регламент нам змінили, додали нам додаткові завдання. Під них ми одразу ж купили три нові трактори які вже стоять на бойовому посту. Зараз нам поставили завдання розробить програму очистки тротуарів, для початку взяли центральні квартали міста. Ми взяли два навісних піскача які дозволяють обробляти тротуари коли там уже лід.

Яка ситуація із розчисткою другорядних вулиць та провулків?

Вже по ходу виконання робіт нам почали ставити завдання по розчистці другорядних доріг, але їх не було в регламенті. Відбувається зміна регламенту за день, а кількість техніки ж за день не збільшимо. В місті дуже мало цієї специфічної техніки, яку можна взяти в оренду під такі завдання, тому розчистка таких вулиць і затягнуналася.

Треба звернути увагу що через доволі інтенсивні снігопади які бувають орієнтовно раз на 4 роки, ми два тижні жили в режимі надзвичайної ситуації. До того ж взагалі не було солі, ми викупили всю сіль, зробили передоплату наступної поставки, а завод закрився на свята. Ще восени я попереджав, що потрібні кошти щоб закупити достатньо солі. Тоді не закупили, ми купляли за свої оборотні кошти, взяли 500 тон солі, потім замовили ще 200 тон, з ними і вийшов збій. У нас майже не було солі, із січня було лише 120 тон. На один снігопад помірний ми витрачаємо в цикл обробки 75 тон, на такі потрібно ще більше. Те що ми робили, ми робили з мінімальною кількістю солі.

Розкажіть докладніше де саме реалізовується програма очистки тротуарів?

В цьому році визначено для очистки тротуари у центральній частині міста. Це п’ять центральних вулиць обмежені територіально. Хрещатик, Ільїна, Благовісна, Гоголя, Шевченка в межах від Небесної сотні до вулиці Котовського. Зараз роботи там тривають, і будуть проводитися при наступних снігопадах. .

Серед містян були як позитивні відгуки так і закиди щодо прибирання, чи вірніше не прибирання снігу.

Ми стараємося в міру своїх сил допомагати, але ми можемо відповідати за наш блок роботи і завдань. По мірі можливості ми і в таких випадках допомагаємо, але ми не можемо зупинити свою роботу коли ми спланували і працюємо згідно плану. От наприклад, поставили задачу розчищати і додаткові провулки, техніка працює в Соснівці і ми йдемо вулиця за вулицею, ми не витрачаємо час на переїзд. Якщо ми почнемо їздити по заявках мешканців ефективність роботи зменшиться в 10 разів при цьому буде значно дорожчою. По основних дорогах ми працюємо цілодобово, там де провулки працюємо світловий день. До цього року провулки прибиралися місцевими мешканцями, це перший рік коли цим займається місто. Було дане таке розпорядження міського голови, ми його виконали, додатково орендували 12 одиниць техніки і розчистили провулки.

Ще одним гострим питанням була розчистка під’їздів та підходів до зупинок громадського транспорту оскільки саме там накопичувалися гори снігу після розчистки доріг.

Так ми зіткнулися з такою проблемою через аномальний снігопад, але і оперативно її вирішили. Ми придбали один шнекороторний відвал і почали працювати, одразу побачили, що краще коли він на тракторі буде з переду, от замовили обладнання щоб поставити його на передню підвіску. Зараз чекаємо ще один шнекороторний відвал з Білорусії.

Коли здійснюється розчистка снігу, на перехрестях, біля зупинок утворюються вали які ускладнюють проїзд. Тоді трактор із шнекоротором іде за колоною техніки і він може відкидати цей сніг на 20 метрів вперед. Також цими тракторами можна розчищати кармани зупинок від снігових валів які утворюються під час розчистки основної частини доріг, можна розчищати пішохідні переходи, така техніка в Черкасах була потрібна. Такої техніки не було, це сучасні технології. В нас була розроблена програма модернізації парку техніки. Вже в минулому році ми зробили дуже мало по її реалізації, тому що літом повністю зняли фінансування з прибирання доріг.

До того ж майже половина зупинок мали б очищатися власниками споруд які на них знаходяться. Але вони подекуди і сьогодні стоять неочищені. І за такої ситуації всеодно всі шишки валяться на нас, хоча ті зупинки які на нашій відповідальності очищені. Ми звітуємося що це не наша відповідальність, а нас просять - ну зробіть хоч ви, і ми робимо фактично за свої кошти.

Щоб надалі не було боротьби з наслідками снігопаду в пожежному режимі, місту треба визначитися з концепцією прибирання. Нам не становить проблем прибирати більше, але це треба робити згідно регламенту який складений заздалегідь, а не змінюється в ході виконання робіт. Під відповідні вимоги і формується парк техніки.

Наскільки актуальним для Черкас є вивезення снігу?

Вивозити можна, але є сенс його вивозити тоді коли він займає більше ніж одну полосу руху в кожному напрямку, в нас такого ніколи не було. Ми пускали грейдера і вони трамбували сніг у вали, поки вали не перекривають значну частину вулиці вивозити немає сенсу – бо це колосальні кошти, тому навіть великі міста не вивозять масово сніг.
 

Останні новини

Loading...