Користувацький вхід

Цікава соціологія. Хто замовник?

Ресурс http://www.slideshare.net/Ratinggroup/2013-16930696 розмістив наступну соціологію. Вочевидь що вона не зовсім відображає дійсний стан справ. Але читач має сам розібратись з цим.

Ми ж звернулись за коментарями до керівника "Агентства стратегічних досліджень" Сергія Пасічника

 - Ситуація цілком прогнозована. "Регіони" і "Батьківщина" не здатні запропонувати щось нове або проявити принципову позицію з питань важливих для електорату. "Свобода" і "УДАР" мали  гарні інформприводи, тому візуально для виборця вони виступили втілювачамим своїх програм. Можна більш розлого розібрати регіональну і демографічну складові, але не бачу потреби, оскільки якихось радикальних змін не відбулося. Зазначу лише, що значна частина виборців ще не пройшла період очікування від нового складу параламенту і перебуває у форматі "вони ще не встигли себе показати", - відзначив пан Сергій.

Не менш цікава точка зору Юрія Саса, експерта Дослідницько-аналітичного центру "Енігма", заступника голови Черкаької обласної організації КВУ, який зазначає : "По-перше, хочеться відзначити, що соціологи провели цікаву роботу і спробували так би мовити "очистити" результат, наблизити його до реальної картини волевиявлення, яка могла б бути, якщо вибори проводилися б найближчої неділі. Тим більше, що зроблено цікаве порівняння з результатами голосування жовтня 2012-го.
Звичайно ж, кидається у вічі прогрес УДАРу. Можливо має місце певне зрушення в сприйнятті цієї політичної сили, але треба врахувати, що соціологічні дослідження завжди давали УДАРу високі показники. Феномен, можливо, пояснюється віковою особливістю армії прихильників партії Віталія Клічка. Виборці УДАРу здебільшого молодь і люди середнього віку, часто доволі аполітичні. Ця категорієя електорату не дуже дисциплінована щодо явки на виборчі дільниці. Саме таким чином УДАР, на моє преконання, недобрав до результатів, які їм показували соціологи напередодні голосування на парламентських виборах. Так само пояснюється незначне "падіння" рейтингу "Батьківщини".
І те й інше може бути ефектом неповного врахування демографічних особливостей так званого "активного" виборця.
Прогнозний показник "Свободи", що також є вищім, ніж минулорічний, можна пояснити ще й подальшою радикалізацією протестних настроїв.
З іншого боку, намітилось поки незначне зниження рейтингу Партії регіонів в порівнянні з результатами останніх виборів. Але можна припустити, що опитування просто очистило цей показник від бонусу, який дають адмінресурс і маніпуляції на Донбасі. Таким чином, ряди прихильників ПР цементуються навколо показника в 20-22% всіх виборців, що дає 28% голосів на виборах. Радикалізація опозиції тільки міцніше цементуватиме цю частину електорату, яка не зважає на реальний стан речей в країні, але готова протистояти "помаранчевому реваншу" і "бандерівцям".
Рейтинг комуністів не може не знижуватись. Після інтенсивної популістської кампанії, КПУ та її лідери практично зникли з політичної сцени, знов увійшовши у більшість. Але цей стан анабіозу дозволяє зберігти основне ядро прихильників і знову мобілізувати маргінальний електорат лівого та проросійського сегменту в потрібний час потрібними гаслами.
Співвідношення сил Влада-Опозиція дещо похитнулось, згідно даних цього опитування, на користь опозиції. Але моделюючи картину президентської кампанії, слід зазначити, що завдання, яке постає перед опозицією, є надзвичайно складним. Висунути єдиного кандидата і без втрат об"єднати три сегменти опозиційних голосів буд надзвичйно важко. Амбіції та інтриги, провокації опонентів, все це матиме місце. А от якщо все вдасться, проблеми виникнуть вже у кандидата від влади - Януковича."

Loading...