Користувацький вхід

Спростовуючи міфи зимового утримання вулиць Черкас

Тема зимового утримання вулиць, тротуарів, автодоріг міста стає особливо гарячою після чергових снігопадів.

Немає нічого дивного в підвищеному інтересі містян до зимового утримання міста, адже це питання рівня комфорту кожного жителя. Разом з тим, шаблонне мислення, подекуди нерозуміння технології та регламентних вимог, призводить до домислів та трактування, на свій лад,  питання зимового утримання та його вартості. 

Розвіює міфи та домисли, щодо зимового утримання вулиць міста, підприємець Андрій Бортник, який професійно займається наданням послуг з утримання автошляхів міста. Інформацію надаємо у формі бліцу. 

Розрахунок площі очищених доріг 

Ми здійснюємо зимове утримання 300 км. попередньо визначених автошляхів міста - це 1,95 млн. кв. м. Розрахунок площі здійнюється відповідно до вимог встановленого регламенту. Ним передбачена формула, якою вираховується площа очищення - ширина відвалу, з урахуванням кута його установки, як добуток ширини відвалу в метрах на синус кута між відвалом та смугою, що очищується. На нашій техніці ця цифра складає 2,7 м. відвалу на автомобілі. Розрахунки які подаються до сплати за надані послуги регламентовані і беруться по кожній машині у відповідності до ширини відвалу. Площа вулиць, яка зайнята валами очищеного сінгу, не входить в очищення, що йде до оплати замовником. По трекеру видно, що машина робить, або робила в будь-який момент часу. Вся робота трекерів автоматизована і ми не можемо вплинути на статистичні дані, її веде окрема фірма на яку ми не впливаємо і оплачуємо ці послуги. Повний доступ до цих даних мають і в департаменті ЖКК. 

Співвідношення ціна-якість 

З середини листопада до кінця грудня ми надали послуг з утримання доріг на суму близько 10 млн. грн. Ще до кінця зими закладається сума близько 20 млн. грн., але це не значить, що вона вся буде використана, кошти виплачуються лише за надані послуги. Для порівняння, інші обласні центри співмірні з нашим, закладають суми порядку 60 млн. грн. на сезон зимового утримання. Якість робіт теж може оцінити кожен мешканець, півтора року ми не залучалися до цих робіт. Можна згадати минулорічні лютий та березень і прибирання снігу в місті тоді і зараз, однозначно порівняння буде на нашу користь. 

Техніка “без діла” та вивезення снігу 

Ми часто чуємо скарги, мовляв люди бачуть, що їде техніка з піднятим відвалом і за це беруться бюджетні кошти, то це не так. Кошти сплачуються лише за виконану роботу, а якщо техніка їде з піднятим відвалом, значить вона або їде на виконання певного технічного завдання, або ж уже після виконання.

Регламент утримання вулиць та доріг населених пунктів є ключовим документом для регулювання та оцінки проведеної роботи. Відвали снігу які утворені на автошляхах мають не перевищувати ширину в 1,8 метра на кожному із напрямків руху. Вивезення ним снігу не передбачено. При бажанні можна поставити і завдання з вивезення снігу, але це просто колосальні кошти які не передбачені бюджетними призначеннями. Також не можна переміщувати сніг на тротуари чи зелені зони, оскільки в ньому містяться сіль та залишки реагентів якими обробляються автошляхи. Вивезення снігу передбачене лише в місцях де відвали перешкоджають рухові тролейбусів або автобусів. Також по мірі танення снігу в валах за рахунок солі та реагенту, вали підгортаються грейдером та шнекоротором розширюючи ширину дороги. 

Внутрішньодворові проїзди та тротуари 

Очищення внутрішньодворових проїздів не передбачено картою тих шляхів які ми маємо очищувати. Звичайно, що в тих випадках коли до нас звертаються, ми намагаємося не відмовляти, але першочергово чистимо вулиці передбачені регламентом. Якість нашої роботи вже можна було оцінити цьогоріч, коли під час потужних снігопадів місто не зупинилося, а дороги були приведені в належний стан в максимально можливі короткі терміни. 

Багато ми чуємо нарікань на прибирання тротуарів, але ми не відповідаємо за цей блок роботи. Хоча це скоріше проблема відсутності в місті комплексного бачення зимового утримання міста. Цілком зрозуміло, що підготовка утримання тротуарів має розроблятися не серед зими, а весною. Для цього необхідно вносити правила в план благоустрою міста, розробити карту тротуарів, визначити їх належність та підпорядкування і відповідальних за прибирання.
 

Останні новини

Loading...