Користувацький вхід

Брудний бізнес на чистоті, або як пилососять міський бюджет Черкас (Розслідування)

З початку 2014 року і до сьогодні Черкаська міська рада активно втілює у місті «схему» прибирання так званих зелених зон від випадкового сміття, на ці потреби виділяються десятки мільйонів коштів з міського бюджету.

Про схему за допомогою якої пилососять кошти громади та її організатора і куратора піде мова у розслідуванні нашого видання.

За результатами тендерів у 2014-2015 роках на прибирання зелених зон від випадкового сміття було закладено та витрачено 23,5 млн. грн. За результатами ж тендеру проведеного у 2016 році на таке прибирання протягом 2016-2017 років запланували витратити ще 27,5 млн. грн. Левова частина з цих коштів банальним чином вимивається і переводиться в готівку через систему залучення дрібних ФОПів які уміло тасують як карти.

Як тендерили 23,5 млн. грн. у далекому 2014

Наприкінці 2013 року на початку 2014 були проведені тендерні процедури на прибирання зелених зон від випадкового сміття – всього було розіграно 23,5 млн. грн. між чотирма ФОПами.

Переможці чотирьох лотів протягом лютого 2014 – грудня 2015 активно освоювали легкі кошти.

Лот № 1 Утримання площ, скверів, узвозів, бульвару Шевченка та меморіального комплексу Пагорб Слави - ФОП Ларіонова І.М.7 млн. 526 тис. грн.(Площа визначена для прибирання 237 тис. кВ. м.)

Лот № 2 Послуги з утримання зелених зон в Соснівському районі міста Черкаси - ФОП Гончаренко А.Ю., 8 млн.728 тис. грн. (Площа визначена для прибирання 297 тис. кВ. м.)

Лот № 3 Послуги з утримання зелених зон в Центральному районі м. Черкаси - ФОП Сук С.В., 4 млн. 378 тис. грн. (Площа визначена для прибирання 175 тис. кв.м.)

Лот № 4 Послуги з утримання зелених зон в Придніпровському районі міста Черкаси - ФОП Прилепський С.М., 9 млн. 657 тис. грн. (Площа визначена для прибирання 335 тис. кв. м.)

Конкуренцію чотирьом ФОПам намагалися скласти у боротьбі за ці лоти ТОВ ЧСУ-525 та КП ЧЕЛУАШ. Обидва запропонували вищі ціни, а останнє навіть було знято з участі за невідповідність поданих документів. Примітним є те, що комунальне підприємство із потужним штатом не змогло навіть подати начисто документи та запропонувало значно вищі цінові пропозиції.

Одиниця виміру для прибирання зелених зон взята з розрахунку 100 кв. метрів. Її вартість по лотах відображена в кінцевій тендерній документації, від 3,8 грн. до 5,99 грн. за одиницю.

Що ж до графіка прибирання то він був вражаючий, згідно даних тендерної документації закладалося прибирання зелених зон всі 5 робочих днів на тиждень не зважаючи від локацій, чи то центральні райони чи вулиці в тихій зоні міста. Перелік вулиць та площі в кВ. метрах визначені до прибирання можна подивитися в додатках по кожному лоту окремо.

Щодо визначення зелених зон – це території вздовж магістралей вулиць міста та зупинки громадського транспорту. Вивезенню підлягає накопичене вздовж автомагістралей міське сміття, тверді побутові відходи, відходи деревини, вуличний змет, листя, рештки рослин, зібране сміття та сміття з урн.

Кручу верчу на тендерах гроші громади «мучу»

Куди цікавіше виглядає тендер на прибирання зелених зон від випадкового сміття проведений чиновниками міської ради у цьому році. Спільними зусиллями чиновників та місцевого міні-картелю до розпилу подано 27,5 млн. грн. протягом 2016-2017 років.

Переможцями цього разу знову ж таки стали вищезгадані чотири місцеві ФОПи, які лише як у картах перетасували між собою лоти прибирання. В процесі тендерних процедур були відсіяні найдешевші пропозиції, а норми витрат збільшено з 23,5 до 27,5 млн. грн. Прибирання здійснюватиметься з червня, липня 2016 по грудень 2017.

Так спочатку на початку червня 2016 року були акцептовані пропозиції двох ФОПів – Ларіонова та Сук які між собою поділили чотири лоти на загальну суму 23,5 млн. грн.

Однак вже 16 червня зявився новий акцепт за яким повернувся весь квартет підприємців які прибирали зелені зони за минулим тендером, а загальна ціна підскочила до 27,5 млн. грн.

Розовим кольором визначено переможців, синім - найнижчі ціни. 

При цьому практично удвічі пропозиції від ПП «Астра-98» та порівняно дешевші від ЧСУ-525 були зняті з розгляду через пов’язаність засновників у структурі власності.

Збільшити розміри витрат коштів міського бюджету допомогли і підприємці з «чудесного квартету», які відмовилися виправляти копійчані помилки чим забезпечили перемогу в окремих лотах колегам з більшою ціною.

Відоповідно зросла вартість прибиранні і за одиницю виміру, тепер вона складає від 8,75 до 9,45 грн. за одиницю виміру у 100 кв. метрів.

В результаті вищеописаних тендерних махінацій і «муток» економія від очікуваної вартості визначеною Департаментом економіки і розвитку Черкаської міської ради у 27 млн., 877 тис. грн. склала лише близько 400 тис. грн.

Цікаві факти, які вражають

Загальна площа яку нібито щодня 5 разів на тиждень прибирають кілька ФОПів складає майже 105 га.

Перед тим як продовжити ще трохи космічних цифр – якщо за рік додати щоденне таке активне прибирання загальна площа прибраної території складе майже 26 тис. га площі.

Винахідник «схеми по отьему денег»

Звичайно, що втілювати подібну схему по відкачуванню коштів з міського бюджету одноосібно неможливо. Так чи інакше в неї має бути вмонтована велика кількість осіб, передусім чиновники які ухвалюють правильні рішення. Має також бути хороше прикриття в правоохоронних органах та серед податківців. Все це можна забезпечити з огляду на суми які «пилососяться».

Проте немає сенсу говорити про елементи схеми, однак є сенс пролити світло на ідеолога і винахідника. Ним є, до місцевих виборів 2015 року непримітний підприємець Андрій Бортник, директор та власник ЧСУ-525.

В публічній площині у повній мірі засвітився на виборах міського голови Черкас у 2015 році на яких у якості кандидата від партії «Укроп» посів почесне третє місце, а за більш сприятливих обставин міг навіть опинитися в другому турі. Під час виборчої кампанії позиціонував себе як принципово новий та відкритий кандидат, проходячи детектор брехні та обіцяючи запровадження відкритих і прозорих стандартів у освоєнні бюджетних коштів.

Після успішного результату на виборах полишив активну політичну діяльність та продовжив роботу у бізнесі.

Як до виборів так і після виборів активно допомагав українським військовим в АТО, є ініціатором створення громадської організації «Спільна справа» на базі якої запущено найбільшу в Україні лінію по виробництву сухих борщів які в якості благодійної допомоги поставляються на фронт.

Саме Андрію Бортнику підконтрольні вищевказані ФОПи які виграють тендери на прибирання зелених зон від випадкового сміття. Сам Андрій Юрійович особливо і не приховував цього факту, а в разі наїздів конкурентів представляв їх (тобто власні) інтереси і публічній площині.

Зв'язок між Андрієм Бортником та вищезначеними суб’єктами підприємницької діяльності не важко довести і за допомогою соцмереж (що ми вже робили) та інших опосередкованих фактів.

Ось наприклад іміджеві фото з його нового бізнес-проекту по наданню комунальних послуг населенню «Нова якість». На фото за спиною керівника знаходяться його працівники, серед них і ФОПи Альона Гончаренко та Ірина Ларіонова.

На цьому фото Ірина Ларіонова рекламує сухі борщі громадської організації Андрія Бортника "Спільна справа"

На цьому фото вже Альона Гончаренко проводить дозвілля у спільній компанії з Андрієм Бортником. 

ФОП Сергій Сук є гітаристом місцевої групи «Муха» та працює в рекламному агентстві іншого партнера Андрія Бортника по бізнесу Олександара Цибульського.

Фактично за останні роки склалася ціла картельна система ФОПів та підприємств які пов’язані одне з одним та лише створюють видимість конкуренції при розіграші тендерів. Насправді ж ринок з прибирання та очистки міста повністю монополізований групою осіб, що призводить до порівняно низької якості надання послуг та високої їх вартості.

Замість висновків

Нажаль в силу різних як об’єктивних так і суб’єктивних причин правоохоронці, антимонопольний комітет, депутати міської ради (які ухвалюють бюджет)не звертають гідної уваги на фактичне вимивання коштів міської громади.

В свою чергу підприємлива група осіб пилососить досить значні кошти. При цьому навіть не існує докладних карт прибирання так званих зелених зон. Такий стан речей дозволяє уникати як контролю якості наданих послуг а відтак і відповідальності.

Хоча найкращим доказом для черкащан правдивості наданої інформації може стати власна спостережливість – акти виконаних робіт закриваються регулярно і вчасно, а от чи спостерігають вони 5 разів на тиждень прибиральників та техніку на зелених зонах поблизу власних домівок?

Цілком очевидно, що витрати на прибирання суттєво завищені і як мінімум в половину можуть бути меншими. Половина з останнього тендеру – це грубо кажучи 13,5 млн. грн., а це кілька відремонтованих дитячих садочків чи шкіл, побудовані десятки дитячих майданчиків, встановлені нові лавочки тощо.

Насамкінець наводимо відео «прибраної» зеленої зони на вулиці Громова, відзняте 9 серпня. Сміття яке лежить поблизу зупинки громадського транспорту явно не прибиралося давно, встигло і засохнути.

Відео можна переглянути за даним посиланням.

 

 

Останні новини

Loading...